Betere PR en communicatie

Communiceer vanuit je hart en vertel de persoonlijke, unieke verhalen uit het inloophuis. Op die manier word de kern van het werk zichtbaar.
Als je een bekende organisatie bent, dan komen er vanzelf nieuwe mensen naar je toe, dan ben je in beeld bij de gemeente of als een bedrijf iets wil doen voor de samenleving. Goede PR is noodzakelijk. Flyers, posters, stukjes in de krant en social media is één ding, maar bekend word je ook door open dagen en meedoen met evenementen in de omgeving.
Bij veel websites van inloophuizen is het moeilijk om de kern van het werk te vinden. Er wordt veel beleidsmatige taal gebruikt. Oefen eens met een andere aanpak, bedenk dan wat je vertelt als je op een verjaardag bent. Dan vertel je vaak met emotie: “Ik heb zoveel moeite gedaan en het is zo bijzonder dat …”
Vertel een verhaal, bijvoorbeeld over hoeveel beter een bezoeker zich voelt “… Ik woonde vier jaar hier in een flat, kende niemand en kwam bijna niet meer buiten. Sinds twee jaar kom ik in de Herberg en nu ga ik voor het eerst bij iemand op de koffie.” Een potentiële bezoeker kan zich herkennen in zo’n verhaal.
Download PR vanuit het hart, praktische tips om zelf aan de slag te gaan.
Download Aan de slag met social media.
Download Verslag van de regionale bijeenkomsten over PR dat boordevol tips staat.