Stem in de Stad Haarlem zoekt Coördinator Ongedocumenteerden (28-01)

Stem in de Stad is een oecumenisch diaconaal centrum in de binnenstad van Haarlem. Met honderdvijftig vrijwilligers en tien professionals is Stem in de Stad er voor mensen in nood.

Onze gasten zijn mensen die dakloos of thuisloos zijn, die gevlucht zijn of overleven in de illegaliteit en die weinig anderen om zich heen hebben. Samen met onze vrijwilligers vormen wij een Huis van Aandacht voor deze mensen. Waar nodig doen we ook aan concrete hulp: we geven drie keer per week een warme maaltijd voor wie op straat leeft, helpen bij het invullen van formulieren en geven taallessen.

Binnen het programma ‘Ongedocumenteerden’ worden mensen ondersteund en begeleid die (nog) niet legaal in Nederland mogen verblijven. Wij verwijzen naar bestaande voorzieningen en geven voorlichting, helpen bij juridische zaken, geven begeleiding, verzorgen in samenwerking met anderen dagbesteding en vangen een beperkt aantal mensen op in twee verblijfhuizen. We doen dat met behulp van vrijwilligers die ervaring en expertise hebben op sociaal en juridisch terrein. Voor dit programma zijn wij op zoek naar een kundige en enthousiaste coördinator.

Functieomschrijving

Als coördinator geef je leiding aan vrijwilligers en stagiaires om onze dienstverlening optimaal te laten verlopen. Je zorgt voor kennisoverdracht uit het uitgebreide Haarlemse en Landelijke netwerk, je stimuleert bewustwording van deze specifieke doelgroep en hun vragen. Je ondersteunt op de achtergrond het wekelijks spreekuur op de woensdag en coördineert de plaatsing en hulpverlening aan mensen die in onze verblijfhuizen verblijven. Daarnaast neem je de verantwoordelijkheid voor het verder ontwikkelen van de activiteiten in het programma Ongedocumenteerden en werkt samen met andere coördinatoren binnen onze organisatie.

Functie-eisen

Stem in de Stad zoekt een bezield en kundig persoon die goed kan organiseren. Stem in de Stad is opgericht vanuit de samenwerkende kerken en vraagt van medewerkers dat ze zich op een positieve wijze verhouden tot de christelijke traditie. We zoeken iemand met:

  • Afgeronde opleiding HBO+ in een relevant vakgebied, bij voorkeur rechten.
  • Heeft kennis van vreemdelingenrecht en -procedures of wil kennis daarover vergroten.
  • Aantoonbare ervaring met het coördineren van vrijwilligers.
  • Affiniteit en ervaring met de doelgroep.
  • Flexibele instelling bij het indelen van de werkuren en beschikbaarheid voor evt. avondwerk.
  • Een geldige VOG (Verklaring Omtrent Gedrag).

Competenties

De persoon die wij zoeken, beschikt over organisatorische, communicatieve en sociale vaardigheden. Je bent initiatiefrijk, ondernemend en bouwt makkelijk een netwerk op. Je bent flexibel, stressbestendig, kan delegeren en werkt graag in teamverband. Ook voel je je betrokken bij cliënten, waarbij je een professionele opstelling toont als het gaat om emoties van hulpvragers of vrijwilligers; je kan goed omgaan met teleurstellingen.

Arbeidsvoorwaarden 

  • Aanstelling van 21 uur per week voor de duur van een jaar.
  • Reëel uitzicht op verlenging van de aanstelling.
  • De arbeidsvoorwaardenregeling voor kerkelijk medewerkers van de Protestantse Kerk in Nederland is van toepassing. 
  • Het salaris is overeenkomstig salarisschaal 9 en bedraagt afhankelijk van ervaring € 2.779,-
    € 4.005,- bruto per maand op basis van een fulltime aanstelling.
  • Budget voor scholing, cursussen ed.

Procedure en informatie

Nadere inlichtingen kunnen worden ingewonnen bij Petra de Vries, tel. 023-5342891. Jouw sollicitatie voorzien van curriculum vitae kun je tot en met 28 januari a.s. sturen naar annievandenbogaardt@stemindestad.nl o.v.v. ‘sollicitatie Coördinator Ongedocumenteerden’. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 6 en 9 februari a.s. Sollicitanten worden geacht beschikbaar te zijn op genoemde sollicitatiedata. Aanstelling per 1 april 2023 of zoveel eerder als mogelijk is.