Annahuis Breda zoekt twee nieuwe stafleden (14-08)

Het Annahuis zoekt 2 nieuwe stafleden! (50u)

Ben je op zoek naar een bijzondere werkomgeving waar je elke dag nieuwe mensen ontmoet? Een plek waar je bijvoorbeeld ‘s ochtends allerlei mensen al of niet dakloos of uit de buurt ontmoet, ‘s middags training aan vrijwilligers geeft en tussendoor contact zoekt met de gemeente over een subsidieaanvraag of mensen ondersteunt met hulpvragen? In het Annahuis ben je op vele niveaus actief, schakel je constant tussen praktijk, beleid en netwerk. Hierbij word je ondersteund door een betrokken en enthousiast team van vrijwilligers. Een enorm leerzame en boeiende werkplek waar elke dag anders verloopt door wie of wat zich aandient.

Wie zijn wij?

Het Annahuis is een laagdrempelige ontmoetingsplek. Iedereen is welkom, ongeacht problematiek of leefomstandigheid. Bezoekers vanuit verschillende achtergronden benaderen we vanuit een positief mensbeeld omdat zij vaak te maken hebben met uitsluiting en vooroordelen waardoor zij in armoede leven, stress en psychische problemen ervaren. Zij hebben vaak een negatief zelfbeeld en geen of een beperkt sociaal netwerk.

Het Annahuis is een van de weinige plekken in Breda waar zowel wijkbewoners komen als mensen die elders niet welkom zijn of zich niet welkom voelen. Het streven is een evenwichtige mix van bezoekers te hebben met aandacht en interesse in elkaar, die zich bekommeren om of optrekken aan elkaar.

Vier keer per week is er een inloop in het Annahuis, waarvan twee keer met een warme maaltijd en één keer creatief (‘Atelier’). Daarnaast coördineert het Annahuis twee andere inlopen in de stad. Mensen kloppen aan met vragen op allerlei levensgebieden, van financiën tot zingeving. Een speciaal team bestaansrecht richt zich op vragen rondom verblijfsrecht en toegang tot voorzieningen.

Wat ga je doen?

Na negen jaar intensief en heel prettig met z’n drieën gewerkt te hebben gaat de staf van het Annahuis veranderen. Eén collega vond een uitdaging in een nieuwe functie bij netwerk DAK en een andere collega gaat weer studeren en daardoor minder werken. Daarom zoeken we twee nieuwe stafleden die elkaar aanvullen wat betreft opleiding, werkervaring en kwaliteiten voor totaal 50 uur. Hiermee vormen we straks een staf van vier beroepskrachten. Graag horen we op welke terreinen jij op je plek bent en waar je blij van wordt!

Als staflid draag je zorg voor het reilen en zeilen in het Annahuis. Je takenpakket is erg breed. Je werkdagen zijn maandag t/m donderdag. Beide functies omvatten in ieder geval de volgende taken:

● Je verzorgt één of meerdere keren per week de inloop, waarbij je zowel de vrijwilligers aanstuurt als zelf aanwezig bent en contact legt met bezoekers;
● Je ondersteunt bezoekers bij vragen, verwijst ze naar de juiste hulpverleningsinstanties, signaleert en trekt aan de bel bij zorgen;
● Met de staf ontwikkel je visie en beleid voor het Annahuis en zet je dit samen uit;
● Je neemt deel aan netwerkoverleggen van de gemeente Breda en samenwerkingspartners;
● Je regelt financiering voor projecten (aanvraag en verantwoording), soms ondersteund door een externe fondsenwerver.

Naast bovenstaande taken komen de volgende taken, verdeeld over de twee functies en afhankelijk van je affiniteit, ervaring en/of deskundigheid:

● Je coördineert twee externe inlopen waarbij je afwisselend eens per week aanwezig bent, de vrijwilligers aanstuurt, deelneemt aan de beleidscommissie en de subsidie aanvraagt en verantwoordt;
● Je ondersteunt de vrijwilligers van team bestaansrecht die bezoekers en instanties begeleiden bij vragen omtrent verblijfsrecht en toegang tot rechten en voorzieningen (denk aan ongedocumenteerden, arbeidsmigranten etc.);
● Je bent eens per maand op dinsdagavond aanwezig bij de eetclub van wijkbewoners;
● Je geeft training aan vrijwilligers;
● Je hebt aandacht voor pr (website/facebook) rondom projecten en het Annahuis als geheel.

We zoeken jou!
Jij bent een ervaren professional die stevig in zijn of haar schoenen staat. Je hebt hart voor mensen in kwetsbare posities, zoekt naar de kracht van mensen en durft hierbij grenzen op te zoeken en out of the box te denken. Je hebt al eerder gewerkt met een complexe doelgroep (o.a. dak- en thuisloosheid, psychiatrische problematiek, verslaving en/of verstandelijke beperking). Zelfstandig werken en improviseren zijn voor jou geen probleem: je bent creatief, flexibel en stressbestendig. Ook ben je altijd bereid om te leren, met collega’s te reflecteren en training te volgen.

Verder vragen wij:
● HBO of academisch denk- en werkniveau;
● Kandidaten met een afgeronde HBO-opleiding ervaringsdeskundige in zorg en welzijn vragen we nadrukkelijk om te solliciteren;
● Kennis van de presentiebenadering;
● Goede communicatieve, organisatorische en digitale vaardigheden;
● Affiniteit met de brede christelijke traditie en de daarbij horende diaconale inzet strekt tot aanbeveling.

Wat bieden wij?
● Een afwisselende, boeiende en unieke baan;
● Werken in en vanuit een monumentaal huis met een rijke diaconale geschiedenis en een bijzondere en hechte gemeenschap;
● Een enthousiast team van zo’n 25 betrokken vrijwilligers;
● Een staf van vier beroepskrachten die betrokken zijn op ieders functioneren en welzijn, waarin de persoon van de werker centraal staat en waarbij inwisselbaarheid van taken en activiteiten een aandachtspunt is;
● Veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, training en eigen inbreng;
● Een aanstelling voor één jaar en bij gebleken geschiktheid een aanstelling voor onbepaalde tijd, volgens salarisschaal 8 of 9 afhankelijk van leeftijd en ervaring van de CAO sociaal werk.

We kijken uit naar je sollicitatie!
Wil je in de sollicitatie vermelden hoeveel uur je minimaal en maximaal kunt werken? Ook horen we
graag welke persoonlijke kwaliteiten en talenten je hebt om in te zetten.

Sollicitatieprocedure:
Je sollicitatie met cv moet vóór maandag 14 augustus binnen zijn.
Vrijdag 25 augustus krijgen de kandidaten die uitgenodigd worden voor een eerste gesprek een bericht. In week 35 is de eerste ronde sollicitatiegesprekken. In week 36 vragen we je op maandag 4 september of woensdag 6 september mee te lopen op de inloop van 9:30u – 13:30u en daarna een reflectieverslag in te leveren. In week 38 is de tweede ronde gesprekken. Referenties inwinnen na de tweede ronde behoort tot de mogelijkheden.

Voor meer informatie kun je een digitaal infopakket opvragen via info@annahuis.nl. Als er daarna nog vragen zijn dan kan je bellen naar het Annahuis. Het is vakantietijd, je kan vragen naar Sylvia (tot 20 juli) en naar Dorothé (vanaf 1 augustus)