Stichting Loods Den Bosch zoekt Financieel medewerker (27-02)
We begeleiden en stimuleren hen tot maatschappelijk zinvolle activiteiten om zelfrespect en waardering, kansen en perspectief te kunnen ervaren. We hebben daarvoor een kringloopwinkel, een fietswerkplaats, een stadswandeling (met ex-dakloze-gids), een straatmagazine, een groen- en zwerfafval-prikproject en een kookploeg. Onze deelnemers bevinden of bevonden zich in uiteenlopende kwetsbare situaties: dak- of thuisloosheid, psychische problematiek, eenzaamheid, sociaal isolement, schuldenproblematiek, (ex)verslaving, geen regulier betaald werk.
Per direct zijn wij op zoek naar een
Financieel medewerker met een hart voor mensen (20 á 24 uur per week)
Wat ga je doen?
Je gaat in nauwe samenwerking met de bedrijfsleider de financiële administratie en aanvullende taken uitvoeren.
- Verwerken van de complete financiële administratie: opstellen van verkoopfacturen, boeken van inkoop- en verkoopfacturen en uitgaven in Exact
- wekelijks verwerken van de dagomzet inclusief kluis-tellingen en in- en uitgaven
- verwerken urenregistratie van deelnemers in Excel
- uitbetaling aan deelnemers
- bewaken debiteuren en crediteuren
- verwerken loonjournaalposten in Exact
- voorbereiden en aangifte BTW
- aanleveren rapportages aan de financieel adviseur
- aanleveren informatie en overzichten aan de accountant
- telefoonbeheer, beheer kantoorbenodigdheden
- plannen en organiseren van de stadswandelingen, contacten met klanten
- bijhouden inkomende mail, voicemailberichten voor o.a. de kringloopwinkel etc.
Waarom een hart voor mensen?
Je doet niet alleen de financiële administratie voor onze organisatie. Je hebt een centrale plek in het hart van onze organisatie. Dat betekent dat jij het ene moment een factuur opstelt en het andere moment een deelnemer je aandacht nodig heeft om zijn/haar verhaal kwijt te kunnen.
Je past bij ons als je …
- gemotiveerd bent voor onze missie, de inhoud van de functie en onze benadering
- het leuk vindt om je soepel te bewegen tussen onze deelnemers, hen aandacht geeft, je kan inleven in hun wereld, en dat alles tussen de bedrijven van je administratieve werk door
- een MBO-plus werk- en denkniveau hebt
- ruime ervaring hebt met financiële administratie, boekhoudprogramma Exact, het werken in Excel, Outlook etc.
- in mogelijkheden denkt in plaats van in belemmeringen
- kritisch bent naar je eigen werk en dat van je collega’s, en dat ook bespreekt, assertief bent en je eigen grenzen bewaakt
- niet van de wijs raakt dat een dag anders loopt dan je had gepland
Wat bieden wij?
Een afwisselende en boeiende werkkring, leuke collega’s en vrijwilligers en een uitdagende opdracht om de organisatie verder te helpen in het naleven van onze missie. Een baan met veel zelfstandigheid en variatie in taken en veel voldoening omdat je ziet wat ons werk betekent of teweegbrengt voor deelnemers.
Wij volgen de cao Sociaal Werk en je wordt, afhankelijk van leeftijd en ervaring, ingeschaald in schaal 5 (tussen € 2.180 en € 3.104 bruto per maand op basis van 36 uur per week). Daarnaast een individueel keuzebudget (waarin o.a. 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsuitkering) en een eigen LoopBaanBudget.
Heb je interesse?
Voor meer informatie over Loods: www.stichtingloods.nl
Heb je nog meer vragen mail dan naar Marcel Wijnen (bedrijfsleider).
Stuur je motivatiebrief en CV liefst zo snel mogelijk, maar in ieder geval vóór 27 februari 2023 per mail naar marcel@stichtingloods.nl
Sollicitatieprocedure?
- Uiterlijk 1 maart hoor je of je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek.
- De eerste gespreksronde staat gepland op donderdag 9 maart.
- Een dagdeel meelopen om jezelf en ons te laten ontdekken of je bij ons op de goede plek zit, behoort tot de mogelijkheden.