Project-initiator De Herberg Apeldoorn (15-05)

Wil jij projecten ontwikkelen met bezoekers waarin zij zich kunnen ontwikkelen in balans, veerkracht en levenskunst? Heb je plezier in organiseren, samenwerken en plannen. Dan is dit misschien de baan voor jou.

Stichting De Herberg Apeldoorn zoekt vanwege uitbreiding van haar activiteiten voor een periode van één tot drie jaar een

Project-Initiator (m/v)
voor 20 uur per week

‘De Herberg’ is een inloopvoorziening waar mensen zich thuis mogen voelen. Iedereen is welkom,
ongeacht sociale, religieuze, culturele of persoonlijke achtergrond of problematiek, waarbij de
doelgroep zich overwegend laat kenmerken door dak- en thuisloze mensen.
Onze ambitie voor de toekomst is dat we mensen met kwetsbaarheden (sociaal, emotioneel,
psychisch, fysiek) nog meer een plek kunnen bieden waar ze zich gekend mogen weten, zich welkom
mogen voelen én uitgenodigd mogen voelen om zich te ontwikkelen. In nieuwe activiteiten willen we
bezoekers de mogelijkheid bieden bewuster te groeien in dat wat zij willen en nodig hebben (bijv.
positiever zelfbeeld, talenten ontwikkelen, structuur krijgen in het dagprogramma etc). We gaan
hierbij uit van datgene wat voor de bezoeker haalbaar lijkt. Onze activiteiten en aanpak is erop
gericht dat de bezoeker zich kan ontwikkelen in balans, veerkracht en levenskunst. Voor de één
betekent dit een klein stapje dat groots is en voor de ander betekent dit een grote stap die groots is.
De regie hiervan ligt bij de bezoekers, wat wij hiervoor bieden is een cultuur die uitnodigt en –
wanneer dit aansluit- uitdaagt.

De Herberg is gevestigd aan de Deventerstraat 40 in Apeldoorn-Centrum. Voor meer informatie zie
www.deherberg-apeldoorn.nl

In 2021 hebben bestuur en algemeen coördinator het beleidsplan Visie2025 opgesteld, waarbij is
ingezet op continuïteit van het huidige aanbod, verbreding van activiteiten en aanboren en
behouden nieuwe financieringsstromen.
Voor het beleidsplan is projectsubsidie ontvangen voor de duur van 1 jaar met uitzicht op verlenging
van de subsidie voor de gehele projectduur van 3 jaar.

Belangrijkste werkzaamheden
De project-initiator geeft projecten/initiatieven vanuit het beleidsplan Visie2025 vorm. Van
uitwerking van het idee tot en met implementatie. Ook de begeleiding in de eerste periode na
realisatie en de borging bij vrijwilligers is de verantwoordelijkheid van de project-initiator.
Samen met de algemeen coördinator worden de plannen vanuit het beleidsplan verdeeld, waarna de
project-initiator zelfstandig verantwoordelijk is voor de uitwerking en realisatie van de afgesproken
initiatieven.
De project-initiator legt verantwoording af aan het bestuur van de stichting. De voorzitter van de
stichting is door het bestuur aangewezen als leidinggevende van de algemeen coördinator en de
project-initiator.

Functie-eisen
De project-initiator die wij zoeken
– heeft een hbo werk- en denkniveau en heeft affiniteit met het domein Social
Work/Maatschappij & Welzijn;
– is in staat projectmatig te werken, daarbij het initiatief te nemen en innovatief te kijken naar
de behoefte van de doelgroep;
– is in staat communicatief zich in te leven in de doelgroep en daarbij de verantwoordelijkheid
bij de ander te laten;
– ondervindt plezier in het organiseren, samenwerken, plannen en ook delegeren;
– heeft veel zelfvertrouwen en is stressbestendig;
– coacht graag en kan van daaruit het team van vrijwilligers uitbouwen en ondersteunen.

Wij bieden
– een team van enthousiaste en gedreven vrijwilligers;
– samenwerken en samen invullen van de werkzaamheden met de algemeen coördinator;
– veel vrijheid om een eigen invulling te geven aan de functie;
– een dienstverband voor in eerste instantie de duur van 1 jaar met de mogelijkheid tot
verlenging van maximaal 2 jaar;
– arbeidsvoorwaarden in overeenstemming met de zwaarte van de functie. Wij hanteren daarbij
de arbeidsvoorwaardenregeling van de Protestantse Kerk in Nederland.

Informatie en solliciteren
Meer informatie over deze functie is te verkrijgen bij René Wingelaar (voorzitter) via het e-mail adres
voorzitter@deherberg-apeldoorn.nl of telefonisch 06 536 75 053. Een uitgebreider functieprofiel is op
aanvraag beschikbaar.
Reageren kan tot en met 15 mei 2022 door je CV en motivering te sturen aan het hiervoor genoemde
e-mailadres. De eerste gesprekken met de sollicitatiecommissie staan gepland op 25 mei 2022 in de
ochtend